|
Članek: Evrovinjeta po novem upošteva tudi načelo "onesnaževalec plača"
Sprememba predpisov o cestnih pristojbinah - evrovinjeta - predvideva poleg cestnin
tudi možnost obračunavanja dejanskih stroškov onesnaženosti zraka in hrupa, ki ga
povzroča cestni tovorni promet. Besedilo, ki so ga parlamentarci sprejeli v torek,
zagotavlja, da se bodo ti prihodki v prihodnosti porabili za financiranje načinov
prevoza, ki bodo bolj učinkoviti in prijaznejši okolju.
|
Objavljen: |
09 06 2011 |
Avtor: |
Natasa Kovac |
Jezik: |
Slovenian |
Pokritost ozemlja: |
SLOVENIA |
Ključne besede: |
promet okolje onesnaževanje zraka hrup zaradi cestnega tovornega prometa |
Vir: |
|
URL naslov: |
|
Povprečni dodatni strošek za vozilo naj ne bi presegel 3 do 4 cente na prevoženi kilometer.
Dodatne pristojbine (poleg cestnin) naj bi bile nadomestilo za zunanje stroške, ki jih poleg
uporabe cestne infrastrukture povzroča tovorni promet z onesnaževanjem zraka in hrupom.
Direktiva zajema vseevropske avtocestne prometne koridorje (TEN-T) in bo veljala za
tovorna vozila s skupno dovoljeno maso nad 3,5 tone. Tiste članice Unije, ki bodo želele
uveljavljati izjeme za tovornjake do 12 ton, bodo morale o razlogih obvestiti Evropsko
komisijo.
Države članice bodo morale 15 odstotkov sredstev zbranih z višjimi dajatvami obvezno
vlagati v posodobitve vseevropskih omrežij. Preostala sredstva naj bi se uporabila v korist
prometnega sektorja, za zagotovitev bolj trajnostnega prometa in izboljšanje celotnega
prometnega sistema.
Za spodbujanje preglednosti in javne razprave so poslanci v zakonodajo vključili tudi
določilo, po katerem bodo morale države redno poročati Komisiji o uvedenih pristojbinah in
uporabi z njimi zbranega denarja.
Spodbude za obnovo voznega parka
Za tovornjake, ki manj onesnažujejo okolje, pristojbine na začetku še ne bodo veljale. Izjema
za tovornjake s pogonskimi motorji, ki izpolnjujejo standarde EURO V, bo veljala do 1.
januarja 2014, za vozila po standardu EURO VI pa do 1. januarja 2018.
Za vožnjo po cestah na okoljsko občutljivih območjih in v gorskih regijah se bo pristojbina
za tovornjake z najbolj umazanimi izpuhi (EURO 0 do II) lahko povečala za dodatnih 25
odstotkov, zvišanje pa bo od 1. januarja 2015 veljalo tudi za tovornjake v razredu EURO III.
Manj gneče na cestah
Zakonodaja predvideva tudi možnost zvišanja pristojbin do 175 odstotkov za uporabo
cestnega omrežja na območjih največjih zgostitev prometa v času prometne konice (do pet
ur dnevno). Komisija bo morala pripraviti seznam teh območij in urnikov konic po EU, da
bodo prevozniki lahko lažje načrtovali svoje poti.
Nova pravila o evrovinjeti so rezultat dogovora s Svetom v drugi obravnavi zakonodajnega
predloga in jih morajo predstavniki držav članic še uradno potrditi. Zakonodaja bo začela
veljati tri tedne po objavi v Uradnem listu EU.
Parlament je predlagano besedilo sprememb sprejel s 505 glasovi za, 141 proti in 17
vzdržanimi glasovi.
|
Please note that this story expired on 31.12.2011
|